Avui, a la primera part de la classe, hem fet un gràfic del relleu d’una part de Catalunya. En primer lloc, el professor ens ha explicat com es feia, posant-nos d’exemple el gràfic d’una ruta ciclista. Així doncs, amb el mapa de Catalunya havíem de traçar dues rectes perpendiculars i agafar-ne un tros, del qual després representaríem en forma de relleu en un paper mil·limetrat. L’escala era la següent: cada centímetre del paper mil·limetrat representava 10 quilòmetres d’amplada i 400 metres d’alçada.
El procediment que hem portat a terme ha estat el següent:
- En primer lloc, hem agafat la línea horitzontal que havíem dibuixat i la hem dividit per centímetres.
- Un cop feta la divisió en centímetres en el mapa físic, hem agafat el paper mil·limetrat i, tot observant les corbes de nivell, hem començat a posar els punts on corresponien.
Si per exemple, dins de la primera divisió del mapa observàvem que hi havia una alçada de 200 metres, marcàvem amb una senyal mig quadrat al paper mil·limetrat. Així amb totes les divisions.
- Un cop hem tingut tots els punts marcats, els hem unit amb un traç de manera que ens ha quedat el relleu com es pot observar a les fotografies.
Tot i que ha estat una activitat que ens ha agradat, hem tingut molta dificultat per identificar amb exactitud les corbes ja que els colors no s’identificaven prou bé.
Beatriz |
L’altra mitja part de la classe, la hem dedicat a fer el mapa de les comarques de Catalunya. El professor ens ha donat un mapa en blanc a cadascú i entre tots havíem de posar en comú on anava cada comarca. Les comarques que hem tingut més dificultat han estat les del nord-oest.
Beatriz |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada