Taller de geografia urbana :
En primer lloc vam realitzar un petit repàs del que havien fet en l’últim taller urbà.
També la mestra ha fet una explicació de les funcions de la didàctica objectual, com per exemple els objectes serveixen per fitxar el concepte, són un suport per a la memòria.
Vam treballar un nou model de ciutat: La ciutat de l’edat moderna.
Partint del context de l’edat moderna com es pot aplicar a l’educació d’avui en dia.
L’edat moderna a Espanya comença en el 1492 amb el descobriment d’Amèrica, però en Europa comença en 1453 perquè és la caiguda de l’imperi roma d’Orient (Constantinoble).
És l’època dels descobriments, perquè el més important era ampliar el comerç (seda, especies...).
Àmbit sociològic, canvis en la religió reforma i contrareforma realitzada per Luter. D’aquesta manera queda dividida Europa en protestant i religiosa.
Aquesta reforma repercuteix en l’art que es desenvolupa l’art barroc amb fort component religiós.
Acaba en 1789 amb la revolució francesa, que comporta un canvi de societat, de política, d’economia.
Ens va explicar les diferencies dels següents mètodes:
- Mètode inductiu: D’aspectes particulars a aspectes més generals, establir afirmacions, la inducció és un mètode, no un dogma de fe.
- Mètode hipotètic deductiu: a partir d’un objecte o un cas concret es va deduint o extraient la resta de coses. Va de el que és general al que és particular, estableix hipòtesis sobre la realitat, comprovar hipòtesis amb el treball de camp. Aquest mètode cal una prudència metodològica.
Procediments per ensenyar:
Respon a l’educació aprenentatge per descobriment. Es pot aplicar a primària a partir de jocs de pistes, que adquireixen un format de gimcana.
Ens va explicar les fonts primàries:
- Escrites: objectes i matèrials
- Oral: Historia oral, memòria individual i col·lectiva.
- Iconogràfiques: a través de l’art...
- Sonores i audiovisuals: música que il·lustra una època.
Processos per ensenyar:
- Causalitat múltiple: explicar causes per exemple causes dels canvis de la societat, de el fracàs escolar...
- Contrastar documents: Amb objectivitat i de manera rigorosa.
- Construcció de maquetes: Paisatge urbà, objectes del passat, artefactes...
- Simulacions: Dramatitzacions, jocs de rol, teatralització.
- Jocs d’estratègia: jocs de taula, amb l’ordinador...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada